- Michal Knytl
- Blog
- Zobrazení: 259
Měření mikrokonverzí - jak měřit účinnost reklam u firem poskytujících služby, zakázkovou výrobu nebo realizace na zakázku
Zatímco u eshopů relativně přesně a rychle zjistíte v jakých segmentech, kde a nakolik se vám ppc kampaně vyplácejí díky možnosti přesně změřit hodnoty konverzí (objednávek), u firem zabývajících se různorodými činnostmi, službami nebo realizacemi na zakázku, nemáte jak tuto hodnotu zjistit prostřednictvím měřícího kódu, protože od prokliku reklamy do vyhotovení cenové nabídky a její akceptaci zákazníkem ji prostě neznáte. Pouze můžete po čase provést hrubé a celkové vyhodnocení návratnosti porovnáním nákladů a výnosů za určité časové období a porovnat rozdíly před a po spuštění všech reklamních kampaní, případně provést meziroční srovnání.
Existuje však způsob jak identifikovat, která z Vašich kampaní a reklamních sestav je právě tou, která Vám pravděpodobně přináší největší užitek? Řekněme nejvíce potenciálních a následně reálných zákazníků? Která klíčová slova a které segmenty pravděpodobně přivádějí nejvíce takových návštěvníků, kteří Vaše služby následně poptají nebo objednají? Je možné na základě těchto dat kampaně i jednotlivá klíčová slova, segmenty, sestavy a další zacílit a dosáhnout tak vyšší účinnosti a návratnosti reklamních kampaní? Na to se pokusím odpovědět v tomto článku.