Webová analytika se zabývá rozborem, měřením a sledováním statistických dat týkajících se návštěvnosti webových stránek za účelem porozumění chování návštěvníků na webu a jeho následné optimalizaci (případně také optimalizaci internetového marketingu).
Znáte odpovědi na tyto otázky?
Kolik lidí navštěvuje můj web?
Kolik lidí se vrací a jak často?
Kolik procent lidí ihned opustí mé stránky?
Kolik návštěvníků přichází na můj web z placeného a kolik z bezplatného vyhledávání?
O které produkty se nejvíce zajímají návštěvníci přicházející z placeného vyhledávání?
Které mé produkty si zákazníci prohlížejí nejvíce?
O které stránky mého webu mají návštěvníci zřejmě největší zájem?
Které stránky mého webu jsou natolik nezajímavé, že je většina návštěvníků ihned opustí?
Jaké jsou silné a slabé stranky mého webu?
Objednávají na mém webu více zákazníci z placeného nebo bezplatného vyhledávání?
Navštěvují můj web více mladí nebo starší, chudší nebo bohatší, muži nebo ženy?
Který druh návštěvníků mého webu realizuje nejvíce konverzí a odkud přichází?
Na tyto otázky a také mnoho dalších Vám odpoví právě webová analytika.
Webovou analytiku využívám především při realizaci služeb tvorby webu a online marketingu za účelem dosažení co možná nejlepších výsledků těchto služeb. V případě zájmu však však mohu poskytnout také jako samostatnou službu.
Online marketingu jsem se začal ve větší míře věnovat na začátku roku 2015, kdy jsem po letech strávených v korporátním IT rozpoznal velký potenciál online marketingu, přebytek poptávky po kvalitních službách nad jejich nabídkou a rozpoznal velkou příležitost nabízet zákazníkům kvalitní služby v tomto odvětví. V souladu s marketingem na internetu korespondoval i můj návrat k tvorbě komerčních www stránek postavených na CMS systému Joomla, jejichž tvorbou se zabývám již více než 15 let.